Reklama zewnętrzna cieszy się coraz większą popularnością. Wszystko dlatego, że daje szansę na nie nachalny i wiarygodny przekaz oraz nie wymaga zbyt dużej inwestycji finansowej. Wystarczy kilkaset złotych, by zamówić ramki do tablic rejestracyjnych i to nie na jeden samochód, ale dla całej floty aut.
Rzeczywiście, reklama samochodowa jest najbardziej skuteczna i opłacalna, jeśli zamontuje się ją na co najmniej kilku pojazdach mechanicznych. Dzięki temu zwiększa się zasięg przekazu. To właśnie dlatego taką formę komunikacji z potencjalnym klientem stosują najczęściej firmy, których auta są głównym narzędziem prowadzonej działalności.
Samochody można oklejać, a takie naklejki mogą zawierać hasła reklamowe, logotypy, dane teleadresowe, a nawet główny zakres oferowanych produktów oraz usług. Taki przekaz ma spory format, jest niezwykle łatwy do zauważenia przez innych uczestników ruchu drogowego. Pamiętajmy jednak, że może być zbyt nachalny i rozpraszać kierowców, a oni sami nie będą pozytywnie przyjmować takiej reklamy.
To dlatego dużo lepszym rozwiązaniem, patrząc na reklamę na samochodzie, są ramki do tablic rejestracyjnych. Na nich znajduje się niewiele miejsca, ale wystarczająco, by zamieścić logo, hasło reklamowe czy numer telefonu do firmy. Taki przekaz jest jednak łatwo zauważalny, bo przecież tablica rejestracyjna znajduje się z tyłu auta. Dzięki temu widzi ją każdy kierowca, bo przecież musi zwracać uwagę na pojazd jadący z przodu. Taka forma reklamy jest za to odbierana pozytywnie, nigdy nie rozprasza, nie wpływa negatywnie na koncentrację uwagi.