promocja na Spotify

Jak skutecznie promować własną muzykę w sieci?

Trudno wyobrazić sobie życie bez muzyki a jeszcze trudniej bez dostępu do treści cyfrowych. Rozwój nowych technologii sprawił, że dziś coraz więcej obszarów życia ulega cyfryzacji. Premiery najnowszych albumów i singli odbywają się dziś w sieci, wydarzenia muzyczne można w niej śledzić na żywo, wszelkimi informacjami o swoich planach i karierze artyści dzielą się również na portalach. Przestrzeń internetowa to dobre miejsce na promowanie muzyki. Jak jednak robić to skutecznie?

Ile można zarobić na Spotify?

Spotify to platforma streamingowa, która, podobnie jak inne tego typu serwisy, płaci artystom za liczbę odtworzeń ich utworów. Stawki za pojedyncze kliknięcia są niewielkie, ale raz wpuszczony do sieci utwór zaczyna żyć własnym życiem i jeśli tylko spodoba się odbiorcom, możemy liczyć na to, że trafi na ich playlistę. Jeżeli 250 odbiorców odsłucha nasz utwór (albo przynajmniej 30 sekund nagrania), zarobimy na tym jednego dolara. Nie zniechęcajmy się jednak zbyt szybko. Odpowiednie promowanie muzyki w sieci prędzej czy później pozwoli na dotarcie do nowych odbiorców.

Dla porównania inne popularne serwisy streamingowe mają nieco wyższe stawki za odsłuchania utworu. Apple Music płaci czasem 2 razy więcej niż Spotify, a Tidal nawet 3 razy więcej! Umieszczenie własnej muzyki na różnych platformach to większa szansa na zarabianie na niej.

Gdzie promować muzykę w sieci?

W zasadzie każde miejsce jest dobre i nie tylko promocja w Spotify czy na innej platformie streamingowej może przynieść upragniony efekt. Zakres działań powinien być o wiele większy. Media społecznościowe, fora muzyczne to miejsca, gdzie marketing internetowy można prowadzić przy minimalnym (lub zerowym) nakładzie finansowym. Liczy się jednak nasze zaangażowanie i systematyczność podejmowanych działań.

Promowanie muzyki — współpraca z profesjonalistą

Promowanie twórczości na własną rękę to zadanie bardzo czasochłonne oraz wymagające posiadania przynajmniej podstawowej wiedzy w zakresie działań reklamowych. W przypadku muzyki warto rozważyć współpracę z agregatorem treści cyfrowych, który zajmuje się zarówno dystrybucją, jak i promocją muzyki w sieci. Możemy mieć pewność, że nasz materiał zyska nową jakość i zostanie umieszczony na najważniejszych platformach streamingowych. Ponadto agregator treści cyfrowych wykorzystuje wiele metod marketingowych, dzięki którym może szybciej i skuteczniej dotrzeć z naszą muzyką do potencjalnych odbiorców.

Kiedy najlepiej zdecydować się na współpracę z agregatorem treści cyfrowych?

Już na samym początku swojej muzycznej drogi, warto rozważyć takową współpracę. Unikniemy tym samym wielu błędów i zaoszczędzimy czas, a podjęte działania szybciej przyniosą efekt.