lakier uv 3d

Jak opakowanie produktu wpływa na sprzedaż?

W sklepach możemy spotkać różne rodzaje opakowań produktów. Wiele z nich w znacząco się różni od produktów innych konkurencyjnych firm. W związku z tym poniżej przedstawiamy aspekty, na które składa się atrakcyjność poszczególnych opakowań.

Mówiąc o opakowaniach produktów, należy mieć na uwadze fakt, iż oprócz ochrony zawartości opakowanie powinno przyciągać uwagę klienta i zachęcać go do dokonania zakupu. Jest to kluczowa kwestia, która bezpośrednio wpływa na wyniki oraz konkurencyjność produktu. Dlatego przygotowanie designu opakowania nie jest łatwym zadaniem i wymaga doświadczenia, strategii oraz wiedzy. Szczególne znaczenie ma tutaj każdy szczegół, który znajdzie przełożenie w postaci decyzji klienta.

Wykorzystana technologia

Na przełomie ostatnich lat można zauważyć jakie zmiany zaszły w zakresie produkcji opakowań. Oprócz aktualizacji norm dotyczących ochrony produktów spożywczych zmieniły się również technologie produkcji opakowań, które stale się rozwijają. Niegdyś rynek opakowań był zdominowany przez papierowe opakowania. Dzisiaj natomiast do produkcji opakowań wykorzystywane są materiały, które pod wieloma aspektami przewyższają swoich papierowych poprzedników. Dają one również znaczne większe pole popisu w walce z konkurencyjnymi produktami na sklepowych półkach.

Opakowania premium dla produktów luksusowych

Dzisiaj standardowe technologie produkcji opakowań, to zdecydowanie za mało, żeby stworzyć wyjątkowe opakowanie. Idealnym przykładem mogą być tutaj opakowania premium, które dotyczą produktów z tzw. wyższej półki. Podczas ich projektowania jest kładziony szczególny nacisk na podkreślenie ich klasy i niepowtarzalności. Dotyczy to również technologii wykorzystanych do ich produkcji. Sprawdzą się tutaj nowoczesne technologie pozwalające w znaczący sposób podkreślić rangę produktu. Jednym z nich jest lakier uv 3d, który w pozytywny sposób przekłada się na wyjątkowość opakowania i ekspozycję produktu. Stosując tę technologię, możemy uzyskać efekt wypukłości druku, który znacznie bardziej wykorzystuje marketing sensoryczny, ponieważ możemy poprzez dotyk poczuć przekazywane przez producenta informacje. Dotyczy to zarówno tekstu, jak i grafik, które mogą mieć różną powierzchnię.